Waarom ik soms moet lachen om social media

,

Size doesn’t matter

Er zijn bedrijven, die geloven dat veel volgers op social media vergaren het hoogste doel is. Facebook maakt er geen geheim van, dat veel interactie, en niet het hebben van veel fans, beloond wordt met bereik.

Vroeger viel me op Twitter al op, hoe bedrijven volgden, wachtten op het grote terugvolgen om jou vervolgens weer te ontvolgen.

Op Instagram zie ik die praktijken ook. Op de meest futiele posts, die ik doe, het kan niet altijd informatief en gewichtig, komt dan een like of een opmerking “I love your beautiful pics”, of “totally awesome”. Uiteraard van een bedrijf ergens in de USA, of Australi√´ en met honderdduizend volgers. Ja, dat is ook een manier om aan nieuwe volgers te komen. Not. Maar er zijn vast mensen, die daar intrappen.

Enfin, mensen, ga voor echte fans en focus daarop. Interactie met een groep fans die je overziet en geen honderdduizend fans, waar je zeker nooit zaken mee zult doen. (of een gezellige borrel mee zult doen)

Overigens kunt u Socialoque dus ook volgen op Instagram. Wees welkom.

Instagram, screenshot

Ik deelde een bericht over gebruik van Hootsuite. Niet echt ‘Nice!!!”. Toch? Haha