Blog

‘Jemig, al elf jaar ondernemer’

jarig

In 2012 heb ik de weg naar de Kamer van Koophandel gevonden. Ik begon elf jaar geleden voor mezelf. Er is dit jaar geen sprake van een lustrum of een bijzondere mijlpaal, maar ik sta toch graag elk jaar even stil bij mijn verjaardag. Er is behoorlijk wat gebeurd in de tussentijd. Van voorzichtig op […]

Lanterfanten of jakkeren?

jakkeren of stilstaan

Afgelopen jaar heb ik heel veel online gedaan. Wie niet? Ik had daarom veel zin om een keer naar een echte boekenwinkel te gaan in plaats van naar bol.com. Het was voor mijn gevoel zo lang geleden dat ik voor een boek de stad in was gegaan dat ik bijna was vergeten dat Broese verhuisd […]

6 online tools voor het geven van online trainingen en webinar

In deze tijd waarin mensen zoveel mogelijk vanuit huis werken, kunnen fysieke trainingen niet doorgaan. Maar wat doe je als trainer die voornamelijk met groepen werkt? Dan zoek je naar online alternatieven om trainingen aan te bieden. In deze blog zetten wij (Lydia van den Brink, SocialBee en Philippa Wadsworth, Socialoque, beiden werkzaam als social […]

Socialoque is jarig

Zeven jaar geleden begon ik met Socialoque. De man bij de KVK informeerde of ik daarnaast ook nog werkzaamheden had. En kijk mij nu gaan. Namens Habitask en Kjenning gaf ik jarenlang sollicitatie-trainingen, gebruikmakend van mijn HR-ervaring. Wat werden er toen veel mensen ontslagen!  Daarnaast gaf ik social media trainingen aan grote bedrijven en kleine […]

Maak gebruik van je netwerk; tag er lustig op los

,

Ben jij een netwerker? Of is dat ‘voor anderen’? Ik vier bijna mijn 6e jubileum als zefstandig ondernemer. Ik overleef dankzij voldoende werk. En dat dank ik weer aan mijn netwerk. Als ik naar een bedrijf ga, neem ik mijn netwerk in gedachten mee. Wanneer ik hen in contact kan brengen met nieuwe bedrijven en […]

Profileren kun je leren, maar waarom zou je?

Wij Nederlanders zijn bescheiden. Te bescheiden. En dat brengt je nergens. Dus houd er mee op. Deal? Niemand zit te wachten op brallers en opscheppers, maar laten zien wat je kunt en wat je voor een ander kunt betekenen, is niet opscheppen. Dat heet: profileren. En dat kun je leren. Ja, jij ook! In het […]

Ik heb iets te verbergen

,
Facebook

Virtuele Facebook-borrel Facebook is niet omgevallen. Maar Mark Zuckerberg heeft wel een tik op zijn vingers gekregen en Lubach ongetwijfeld hoge kijkcijfers. Zijn actie van afgelopen week, leidde ertoe dat 10.000 mensen hun Facebook account opzegden. Dus niet 30.000, hoewel dat aantal zich wel bij bij het evenement (om van Facebook af te gaan) had aangesloten. Ik […]

Heb jij die magneet al?

,
Gelukkg nieuw jaar namens Socialoque

Stilstand is achteruitgang Dat vindt LinkedIn blijkbaar ook. Het is gedaan met losse flodders; we gaan nog beter targeten! Jaren geleden hadden wij op Twitter hele discussies over de zin en onzin van de onderschrijvingen op LinkedIn. Herinneren jullie je dat nog? Je geeft in je profiel je vaardigheden aan en je netwerk onderschrijft met […]

Beware of the bubble

Waarom zou je je begeven op LinkedIn, babbelen op Twitter of belevenissen of meningen delen op Facebook?  Het is een vraag die mij vaak gesteld wordt tijdens trainingen. En ik moet me dan altijd inhouden. Hoe kun je het vragen?! Maar het is een goede vraag. Het kost immers wel wat tijd allemaal. Spannende Twitterlunches […]

Geheugensteuntje op LinkedIn valt weg.

,

Vergeetachtigheid loopt als een rode draad door mijn leven sinds mijn vader met gebreken veroudert en ik probeer hem te snappen door Bernlefs Hersenschimmen te lezen. Je hoeft niet oud te zijn om je regelmatig af te vragen waar je iemand ook weer van kent. Zeker met een groot netwerk. Maar het is wel irritant. […]

Hoe ontdip jij?

,

Elke ondernemer kent wel eens een dip. Toch? Even een dippie. We zijn net mensen. Ik ook. En dus sport ik. Rennen en wielrennen houdt me fit, fysiek en tussen de oren. Als ik niet fit ben, kan ik geen creatieve teksten schrijven. En als ik niet bruis van energie, kan ik niet de energieke […]

Waarom ik soms moet lachen om social media

,

Size doesn’t matter Er zijn bedrijven, die geloven dat veel volgers op social media vergaren het hoogste doel is. Facebook maakt er geen geheim van, dat veel interactie, en niet het hebben van veel fans, beloond wordt met bereik. Vroeger viel me op Twitter al op, hoe bedrijven volgden, wachtten op het grote terugvolgen om […]